ژنرال آمریکایی: از حذف نیروی قدس ایران از لیست تروریسم حمایت نمی‌کنم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ژنرال آمریکایی: از حذف نیروی قدس ایران از لیست تروریسم حمایت نمی‌کنم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ادعای تروریستی خواندن سپاه پاسداران از عدم حمایت خود برای حذف نیروهای قدس از لیست تروریسم آمریکا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 07
کد خبر: ۱۲۸۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، یک ژنرال ارشد آمریکایی امروز (پنجشنبه) با ادعای تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که از حذف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حمایت نمی‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «من معتقدم نیروی قدس سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و از حذف آن‌ها از فهرست حمایت نمی‌کنم.»

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین با این ادعا که ایران به دنبال آن است تا نظم منطقه را به سود خودش تغییر دهد، گفت: «ایران جزو تهدید‌های اصلی در منطقه علیه منافع آمریکا است.»

 

پیش از این نیز سناتور «کریس مورفی» گفت خروج اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی، تاثیر عملی نخواهد داشت.

 

خروج یا عدم خروج سپاه پاسداران انقلاب از لیست تحریم‌ها همچنان به عنوان یکی از مسائل مهم در مذاکرات وین باقی مانده است.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته با بیان این‌که «به سرانجام مذاکرات وین خوشبین نیست» ادعا‌های خود در مورد تروریستی بودن سپاه پاسداران را تکرار کرد، اما بدون ارائه توضیح در مورد خروج یا عدم خروج سپاه از لیست تحریم‌ها گفت وارد جزئیات نخواهد شد.

 

سال ۱۳۹۸ آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. این اقدام بخشی از کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علیه ایران بود که با استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی مواجه شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار